Et stort boost af synligheden og i medlemstallene sikre Aabybro Svømmeklub 12 nye medlemmer i januar!

Et fald i medlemstallene var startskuddet

Mange idrætsforeninger kæmper en kamp om at få klubbens økonomi til at hænge sammen. I dag skal er man mere varsom med pengepungen efter heftige prisstigninger de seneste par år!

Det ender ofte med et ‘Nej tak’ til spændende udviklingsprojekter, som klubben har store ønsker om.

Det er vigtigt at værne om sine eksisterende medlemmer og sørge for de ikke får tanken om at stoppe i foreningen.

Klubben skal holde mange bolde i luften:

  • Bevare de trygge rammer
  • Skabe de unikke fællesskaber
  • Vedligeholde administrationen

Meget vigtige elementer for at holde en forening i live og oven vande.

Dertil er det ligeså vigtigt for en forening, at klubben udvikler sig.

Flere medlemmer!

Vi så et fald i medlemstallene, det skulle vi gøre noget ved

Rasmus Grøn // Aabybro Svømmeklub

Mange idrætsforeninger hungre efter flere medlemmer og det er derfor vigtigere end nogensinde at synliggøre sine træninger, samt få rekrutteret nye ansigter til sin forening.

Aabybro Svømmeklub er en af de idrætsforeninger som lider under øget priser og generelt at alle omkostninger stiger, samt et medlemsfald de seneste par år.

Men hvor skal pengene komme fra?

“Gennem DGI & DIF’s foreningspulje øjnede vi en mulighed for at blive mere synlige i lokalområdet,” fortæller Rasmus Grøn fra Aabybro Svømmeklub.

Og det har hjulpet Aabybro Svømmeklub med en FIRDOBLING af synligheden!

Det har betydet helt konkret:

  1. 12 nye medlemmer på 1 måned
  2. Over 40 til prøvetræninger
  3. 4 gange så meget trafik end tidligere

“Vi har ikke oplevet nær så stor synlighed og interaktion med vores prøvetræninger før!”

Over 40 tilmeldinger i januar!

Idrætsforeningerne i Danmark har hvert år mulighed for at søge økonomisk støtte i DIF og DGI’s foreningspulje, som er stablet på benene af kulturministeriet.

Det er en måde for idrætsforeninger, at søge om midler til udviklingsprojekter som måske ofte er uden for ‘to-do-listen‘.

Vi søgte en rekrutteringspakke hos DIF og DGI’s foreningspulje og fik den bevilliget efter 4 uger!

Aabybros rekrutteringspakken indeholdte

  • En professionel klubvideo
  • 5 ugers kampagneannoncering
  • 1 års Motivu Premium

“Vi er rigtig glade for videoen viser, hvem Aabybro Svømmeklub er! Den er filmet i vores egen svømmehal, hvilket vi er super glade og stolte over, samt vi kan bruge den flere sammenhænge”

Videoen og klubbens træninger har i 5 uger floreret på de sociale medier i Aabybro og omegn – nærmere bestemt målrettet Aabybro Svømmeklubs målgruppe.

Vi er faktisk overrasket over den synlighed vi har fået og at vi har fået 39 tilmeldinger på 1 måned. Vi havde slet ikke forventet at få så mange nye til prøvetræninger.



Kom ud i det lokale rampelys

I dag er der rigtig mange fritidstilbud om buddet og det kan være svært som borgere at navigere i de mange muligheder.

Men er det bare sund konkurrence?

Derfor er ekstremt vigtig som klub, at man tør at træde ud af mængden af muligheder og gøre sine træninger ekstra synlige overfor lokalområdet – at turde tage konkurrencen op!

Det vigtigt at være tilstede, så interesserede kan tilmelde sig.

  • Vær aktiv i lokale facebookgrupper
  • Vær aktiv på klubbens sociale medier
  • Vær aktiv på jeres egen hjemmeside

“Vær aktiv på jeres egen hjemmeside” – hvad betyder det?

Jo, det betyder f.eks. at gøre det nemt for jeres besøgende at kunne tilmelde sig en prøvetræning når de er interesserede! Og det er her de skal konverteres fra ‘Interesserede’ til ‘Tilmeldt’

Motivu er et enormt nemt system at finde rundt i

Aabybro Svømmeklub har på få måneder taget ejerskab over deres synlighed af klubbens træninger, hvilket har resulteret i minimum 12 nye medlemmer.

Efter en kort introduktion til systemet, er det et enormt nemt system at finde rundt i. En god opsætning fra start og så kører rimelig automatisk af sig selv” fortæller Rasmus.

Tak til DGI og DIF’s foreningspulje for bevillingen!

Skal din klub have et lignende forløb som Aabybro Svømmeklub kan du læse mere om DGI & DIF’s foreningspulje her.

I er også velkommen til at kontakte os for mere information om at booste jeres medlemstal.

Læs også: hvordan vi skaffer 35.000 nye medlemmer i 2023