For at få succes på Motivu, er det vigtigt, at du opretter træninger af høj kvalitet. Årsagen er, at træningerne er fællesnævneren mellem klubben og klubbens potentielle medlemmer – Lever helhedsoplevelsen ikke op til deres forventninger, tilmelder de sig ikke jeres prøvetræninger. Ved at oprette gode træninger af rette kvalitet, øger du sandsynligheden for, at potentielle medlemmer tilmelder sig netop jeres træninger.
For at hjælpe dig godt på vej, har vi samlet vores bedste tips til at oprette en god træning på Motivu nedenfor.
1. Vælg en kort, beskrivende titel
Formålet med en god titel er at fange målgruppens opmærksomhed. Derfor bør træningens titel afspejle den ønskede målgruppe. Det betyder, at titlen skal gøre det nemt for potentielle medlemmer hurtigt at afkode, hvad aktiviteten handler om og hvem træningen henvender sig til.
Eksempelvis kan en god titel være “Miniatletik for 4-5 årige”, “Badminton for letøvede (10-14 årige)”, “Løbetræning for begyndere (18-25 år)”, “Trackfit for kvinder og mænd (30+)” eller “Lær crawl for voksne”. Titlen skal selvfølgelig stemme overens med de øvrige indtastede oplysninger for træningen såsom sportsgren, niveau, aldersgruppe og køn.
Ved at give jeres træninger en kort, beskrivende titel, der matcher målgruppen og de øvrige indtastede data, mindsker du eventuel forvirring for kommende prøvemedlemmer og øger chancen for flere digitale tilmeldinger.
2. Fang målgruppens opmærksomhed med autentiske billeder
Ligesom titlen, bør træningens billeder afspejle den ønskede målgruppe, så potentielle medlemmer hurtigt kan afkode, hvem træningen henvender sig til. Billederne er nemlig det første, som et kommende prøvemedlem lægger mærke til og det som træningen ofte bliver solgt på. Derfor er det vigtigt, at målgruppen kan identificere sig med personerne på billederne. Det er også årsagen til, at vi ikke anbefaler brug af klubbens logo eller standard billeder fra Motivu til at promovere jeres træninger.
Da autentiske billeder af høj kvalitet har den største succesrate for at fange målgruppens opmærksomhed, bør billederne stemme overens med træningen og dens målgruppe. Et godt eksempel er en række stemningsbilleder fra den pågældende træning, der tydeligt viser træningens aktiviteter, deltagere og overordnede stemning.
Rent praktisk anbefaler vi, at du uploader 3 billeder pr. træning, hvoraf det første billede er unikt for den pågældende træning. Det gør det nemt og overskueligt for kommende prøvemedlemmer at adskille jeres træninger fra hinanden. Vær opmærksom på, at billederne vises i samme rækkefølge, som du uploader dem i. For at jeres billeder fremstår bedst muligt på Motivu og ved deling på sociale medier, skal billederne min. 600×600 pixels og af høj kvalitet. Som supplement til billederne, kan du overveje at lave en video til promovering af træningen, hvilket kan øge interessen betydeligt.
Brug for flere tips til at vælge de helt rigtige billeder? Læs ‘5 tips til det gode billede’ her: http://blog.motivu.dk/5-tips-til-det-gode-billede/.
3. Lav en unik beskrivelse af træningen
En unik beskrivelse af træningen er en god mulighed for at promovere jeres træninger overfor potentielle medlemmer. Derudover er en god, lang og unik tekst et must for at rangere højt på Googles søgemaskine, hvilket kan skaffe flere sidevisninger af jeres træninger gratis. Det betyder, at teksten ikke bør kopieres fra andre hjemmesider – Dog er en kopi af en tekst fra jeres egen hjemmeside bedre end ingen tekst overhovedet.
En god, unik beskrivelse af træningen besvarer almindelige spørgsmål omkring træningen, som et kommende prøvemedlem kunne have. Det kan for eksempel være:
- Hvad man laver til træningen
- Hvad man får ud af træningen
- Hvad man skal medbringe
- Hvilket niveau man skal være på for at deltage
- Hvem man skal henvende sig til ved ankomst
- Hvilke andre tidspunkter træningen finder sted
- Hvad et kontingent koster pr. sæson
- Hvornår sæsonen starter og slutter
Derudover er det vigtigt, at beskrivelsen ikke indeholder kontaktoplysninger på træneren eller en anden kontaktperson i klubben. Dette skaber unødig forvirring og fremmer at kommende prøvemedlemmer ringer til kontaktpersonen i stedet for at tilmelde sig digitalt. Det betyder, at prøvemedlemmerne ikke bliver registeret og fulgt op på korrekt, samt skaber en unødig arbejdsbyrde for klubben. Desuden er det også en fordel ikke at nævne tidsspecifikke informationer i træningsbeskrivelsen, da disse informationer hurtigt bliver forældet.
Ved at implementere ovennævnte tips, når du opretter jeres træninger på Motivu, er du et godt skridt på vejen til at tiltrække flere nye medlemmer til jeres klub.
Har du brug for mere inspiration til, hvordan du skaffer flere medlemmer? Læs ‘Sådan skaffer du flere medlemmer’ her: https://blog.motivu.dk/saadan-skaffer-du-flere-medlemmer/.
Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du oprette jeres klub her: https://motivu.dk/info-til-klubber/opret-klub.