Et af de vigtigste præmisser for at oprette en god træning på Motivu er at vælge autentiske billeder, der matcher træningen og dens målgruppe. Det gør nemlig, at klubbens potentielle medlemmer hurtigt og nemt kan afkode, om den pågældende træning henvender sig til dem. Men hvordan vælger man lige de helt rigtige billeder?

Hvis du er i tvivl om dette, har vi samlet vores 5 bedste tips til at vælge det gode billede til træningen nedenfor.

1. Fremhæv stemningen

Da billederne er det første, som et kommende prøvemedlem lægger mærke til ved træningen, er det vigtigt, at de fremhæver den rette stemning. Ved at fokusere primært på stemningsbilleder fra træningen, øger du muligheden for at fange potentielle medlemmers interesse ved at give dem lyst til at deltage aktivt i træningen. Derfor anbefaler vi, at du vælger autentiske billeder af glade deltagere i aktion, så jeres træninger vises fra den bedste side.

Eksempel på det gode billede: Naturmotion for 50+ årige hos Modne Motionister
Eksempel: Naturmotion for 50+ årige hos Modne Motionister

2. Vis deltagernes ansigter

Som tidligere nævnt, er det altafgørende, at træningens billeder afspejler den ønskede målgruppe. Det skyldes, at potentielle medlemmer i høj grad bruger billederne til at afkode, om de kan identificere sig selv (eller deres barn) med personerne på billederne. Netop derfor kan du med fordel vælge billeder, der viser deltagernes ansigter fremfor deltagere med ryggen til kameraet. Desuden kan du zoome lidt ind, så du fokuserer tydeligt på nogle få personer i stedet for at få alle med billedet.

Eksempel på det gode billede: Badminton for 7-8 årige hos Aarhus Badmintonklub (AB)
Eksempel: Badminton for 7-8 årige hos Aarhus Badmintonklub (AB)

3. Tilpas billeder til sæsonen

Hvis jeres træninger er sæsonafhængige, kan det være en god ide, at du tilpasser træningens billeder alt efter sæsonen. Det giver kommende prøvemedlemmer det bedst mulige indblik i, hvad de kan forvente sig af prøvetræningen, inden de tilmelder sig. Derudover gør det også, at jeres billeder fremstår mere autentiske, da de afspejler den rette sæson på rette tidspunkt.

Eksempel på det gode billede: Atletik for 12-15 årige hos Trongårdens IF
Eksempel: Atletik for 12-15 årige hos Trongårdens IF

4. Sikrer høj billedkvalitet

Et element, som mange klubber undervurderer, er kvaliteten af billederne tilknyttet klubbens træninger. Det er ærgerligt, da mørke, grumsede og uklare billeder ofte fjerner fokus fra træningen. Det skyldes, at potentielle medlemmer bruger mere tid på at afkode billedets motiv end selve træningen. Derimod understøtter lyse og skarpe billeder træningen, da de positivt fremhæver det overordnede budskab. Derfor anbefaler vi, at du vælger lyse billeder af høj kvalitet for at fange potentielle medlemmers opmærksomhed på en positiv måde.

Eksempel: HjerteMotion hos Hjerteforeningen Frederiksberg
Eksempel: HjerteMotion hos Hjerteforeningen Frederiksberg

5. Vælg det rigtige billedformat

Rent praktisk bør alle uploadede billeder være kvadratiske og min. 600×600 pixels. Det sikrer nemlig, at jeres billeder fremstår bedst muligt på Motivu og ved deling på sociale medier. Når du uploader billederne, skal hvert billede være gemt som en PNG-, JPG- eller JPEG-fil, der fylder max. 3 MB. Hvis billederne er større end 3 MB, kan du nemt ændre på størrelsen via dette værktøj: ​​https://tinypng.com.

Eksempel på det gode billede: Boldtummel for 2-4 årige hos Grenaa IF Fodbold
Eksempel: Boldtummel for 2-4 årige hos Grenaa IF Fodbold

Ved at benytte ovennævnte tips til at vælge det gode billede, øger du sandsynligheden for at vælge de bedst mulige billeder til at promovere jeres træninger og tiltrække flere nye medlemmer til jeres klub.

Brug for tips og tricks til at oprette en god træning? Læs ‘Sådan opretter du en god træning’ her: http://blog.motivu.dk/sadan-opretter-du-en-god-traening/.

Hvis du ikke allerede har gjort det, kan du oprette jeres klub her: https://motivu.dk/info-til-klubber/opret-klub.