Hør ungdomsformand i Rødovre Badminton Club, Kate Schwensen, fortælle.

Brug automatisk kommunikation til at gå fra prøvemedlemmer til medlemmer

Kan man rekruttere medlemmer med digital prøvetilmelding og automatiske påmindelser? Der kunne ikke gå noget galt ved at prøve, tænkte Rødovre Badminton Club (RBC), da de så motivu første gang.

Mange fjerbolde på banen
RBC er rigtig gode til at tage imod nye, potentielle medlemmer – ofte har interesserede forældre ringet ind, stillet spørgsmål, og børnene er kommet ned i hallen for at prøve at spille badminton.

Men nogle prøvemedlemmer fortsatte med at spille uden egentlig at blive meldt ind i klubben, så RBC besluttede at prøve noget andet.

Ved at gøre proceduren for prøvetilmelding digital, startede de sæsonen med dobbelt så mange spillere, og siden de begyndte at bruge motivu i efteråret 2019 er 51 ud af 85 nye prøvemedlemmer blevet meldt ind i klubben.

Vi er helt vildt glade!

Kate, RBC

En lokal nyhed
De nye resultater i RBC kunne mærkes lokalt. I efteråret blev klubbens nye, digitale tilmelding til en glad fortælling i Rødovre Lokal Nyt, om hvordan en lokal klub har fået vendt medlemstallet.

Historien om RBC kom i Rødovre Lokal Nyt

Fra prøvemedlemmer til medlemmer
Motivu sender automatisk en mail til både administrator, træner og den tilmeldte, når en prøvetilmelding tikker ind. Den tilmeldte får også en påmindelse om træningen og efterfølgende en opfølgning, hvor der er guide til at blive meldt ind i klubben.

Det virker altså godt, når der automatisk bliver sendt en mail, som følger op efter prøvetimen. Og det allerbedste er, at vi nu får alle kontaktoplysninger ind med det samme, fortæller Kate Schwensen, der er ungdomsformand i RBC.

Så har vi fuldstændig styr på, hvem der er der, og kan få fat i dem efterfølgende, for at høre om de har lyst til at blive medlem i klubben.

Siden de begyndte at bruge motivu i efteråret 2019 er der kommet 51 nye medlemmer i RBC.

85 prøvetilmeldinger
RBC’s tilmeldinger er blandt andet kommet via klubbens tilmeldingslink, som er integreret fra motivu.dk til klubbens egen hjemmeside.

Derudover har motivu annonceret træningerne på Facebook, så nye personer i målgruppen kunne få øje på klubbens hold med ledige pladser.

Ét er jo at have nogle tilbud om prøvetræninger på hjemmesiden. Det skal de interesserede nok finde. Men motivu har annonceret på Facebook, og det har vi helt sikkert kunne mærke, fortæller Kate.

Klubben har også selv delt prøvetræningerne i lokale Facebook-grupper:

I starten af januar lagde vi en mini-ton prøvetræning (badminton for de helt små, red.) i en lokal Facebook-gruppe, og der kom 5 tilmeldinger bare i løbet af en søndag eftermiddag.

Kate, RBC

Vil du gøre ligesom Rødovre Badminton Club?
Start med at oprette jeres forening gratis. Klik her for at se mere: