DGI Storkøbenhavn og Københavns kommune er glade for at kunne tilbyde 21 foreninger en medlemskampagne i samarbejde med Motivu. Kampagnen der kører i august måned skal være med til at skabe opmærksomhed hos de forældre og børn fra 0-12 år omkring de mange forskellige idrætstilbud der findes i København. – Fortæller Tommy Kristoffersen fra DGI StorKøbenhavn om det kommende samarbejde.

Gennem et intensivt 5-ugers forløb og en vedvarende indsats efterfølgende vil de 3 parter fremme den udvikling i klubberne vil få med i forløbet. Det skal skabe større opmærksomhed omkring deres børnehold og fremadrettet aktiviteter, hvor medlemsrekruttering bliver et dagligt fokuspunkt for klubberne.

Få 10.000 flere børn og unge ind i lokale foreninger!

Styrket aktivitet og medlemsrekruttering i fokus

Samarbejdet har en fælles vision om, at sikre klubber i København mere synlighed og skabe et større kendskab til en mere digital tilgang til deres medlemsvækst end de tidligere har brugt. Der fokuseres på at tiltrække og fastholde medlemmer i aldersgruppen 0-12 år.

Motivu kampagnen er en del af DGI Storkøbenhavns og Københavns kommunes samarbejde omkring at få 10.000 flere børn og unge ind i lokale foreninger, hvor vi vil teste effekten af en større kampagne med Motivu.” fortæller Tommy Kristoffersen om kampagnen.

Dette sker ved, at klubberne inviterer til en gratis prøvetræning via deres profil på motivu, deres egen hjemmeside og andre kanaler. Det er helt afgørende at skabe interesse og engagement hos de unge sportsudøvere og deres familier lige efter sommerferien, da de fleste kommer tilbage til hverdagen og ofte er åben for nye fritidsaktiviteter – derfor starter vi også et intensivt 5-ugers kampagneforløb.

Et 5-ugers intensiv kampagneforløb

Fra den 1. august vil et intensiv 5-ugers forløb kører for de 21 valgte klubber, som sætter ekstra fokus på deres børnehold. Klubberne vil med hjælp og sparring fra både Københavns Kommune, DGI StorKøbenhavn og Motivu få værktøjer til at sikre vækst og succes med kampagnen.

Men selvom kampagneforløbet er planlagt og tilrettelagt med en periode på 5 uger, betyder det blot starten af en ny dagligvane hos idrætsforeningerne med at sikre nye medlemmer i fremtiden.

Øget fokus på medlemsrekruttering i den daglige drift

Udover det intensive forløb vil partnerskabet understrege vigtigheden af at have fokus på medlemsrekruttering i klubbernes daglige drift. Klubberne vil blive opfordret til at implementere deres prøvetræninger via en integration på deres hjemmeside, der sikrer en vedvarende, nem og intuitiv måde for besøgende at tilmelde sig en prøvetræning.

Derudover er det vigtigt at anerkende, at der findes mange andre effektive metoder, som alle klubber kan benytte sig af for at skabe trafik. Det tager faktisk ikke mere end 1 minut at implementere disse løsninger, og de kan opdeles i 4 simple trin.

  1. Vælg og kopier linket fra klubbens prøvetræning
  2. Kopier en god tekst fra klubbens dashboard eller ambassadørprogram
  3. Find en lokal facebookgruppe
  4. Sæt link & tekst ind

Skal din klub være synlig på Motivu, kan du oprette klubben her. Her finder du også de ovenstående 4 nemme steps til at dele sine hold med dit lokalområde.

Vi glæder os til at bidrage til målsætningen om at 10.000 flere børn og unge skal blive en del af idrætsfællesskaberne. Jeg er ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre!

Morten Nørsten // Motivu

Samlet set har samarbejdet mellem Københavns Kommune, DGI StorKøbenhavn og Motivu til formål at styrke idrætsfællesskaberne med fokus på at nå en målsætning på at få 10.000 flere børn og unge skal blive en del af en idrætsforening.

Sportsgrenene spænder alt mellem boksning, judo, fodbold, frisbee, basketball og en masse andre aktiviteter. Se alle mulighederne i København her