Derfor valgte jeg, at ville hjælpe klubben og det gav Motivus ambassadørprogram mig en god mulighed for.
Charlotte Rasmussen er et dansende medlem og ambassadør for klubben Love-to-dance, som huserer i Odense, nærmere bestemt Bolbro. Charlotte har været en aktiv ambassadør for klubben og hjulpet med at skaffe de over 100 tilmeldinger klubben har modtaget her i opstarten.
Hvad betyder det at være ambassadør?
Motivu har udviklet et ambassadør program med henblik på, at give nuværende medlemmer, frivillige og andre interessenter af en klub, en mulighed for at hjælpe med at skaffe nye medlemmer.
Systemet hjælper ambassadører med at dele klubbens træninger på de sociale medier, hvor de gennem bestemte opgaver og handlinger vil blive guidet til at dele til deres personlige netværk.
Systemet er bygget op omkring en række forskellige missioner som skal løses fra mission 1 ‘Nybegynder’ til mission 10 ‘Sportsdirektør’.
Hver mission indeholder en række opgaver som skal løses for at komme videre til næste mission. Fælles for missionerne er, at de alle hjælper mod et klubbens målsætning om at skaffe nye medlemmer.
Motivus ambassadør program er et rigtig fint koncept, der kan hjælpe folk ude i foreningslivet med at promovere deres egne træninger og gøre dem mere synlige.
Derudover kan ambassadør programmet også være en intern konkurrence blandt ambassadørerne, da der er udviklet et pointsystem. Point systemet giver ambassadørerne point fordelt for de bedrifter som de udfører og de kan dermed måle sig med de andre ambassadører.
Dermed kan ambassadører og klub holde sig et fyldigt overblik og statistik over alles bedrifter som er blevet gjort. Der kan ses, hvordan alle ambassadørerne har skaffet deres point, samt hvilken placering de har i klubben baseret på antal point.
Hvad gør Charlotte så godt?
Charlotte har været et aktiv medlem i mange år og brænder for klubben og dansen, hvilket har været en af årsagerne til den store aktivitet som ambassadør. “I den første uge som ambassadør har jeg skaffet mere end 23 tilmeldinger og fået 11 andre ambassadører med på holdet.” – fortæller Charlotte.
Hun har det seneste halve år været aktivt ude og rekruttere nye prøvedeltagere til, selvom der ikke har været åben for tilmeldinger. Love-to-dance har kun åbnet for prøvetræninger i august, så Charlotte har det seneste halve år holdt folk til ilden og samlet dem i en Messenger gruppe.
Hun har formået at samle mere end 30 personer i en Messenger gruppe over et halvt år, som hun har kunne skrive til her i opstarten af Love-to-dances sæson. Derudover har hun været meget konsekvent og aktiv med en masse kommunikation på tværs af sociale medier til sit personlige netværk, samt overtaget klubbens profiler.
I den første uge som ambassadør har jeg skaffet mere end 23 tilmeldinger og fået 11 andre ambassadører med på holdet.
Charlotte er en handlekraftig kvinde der ønsker at få ting til at ske og gerne her og nu. “Hvis man ikke gør noget – sker der heller ikke noget. Man bliver nødt til at være aktiv og følge med tiden for ikke at blive glemt i mængden. Vi skal lave noget larm for vores fantastiske forening, så andre får øje på os” – fortæller Charlotte.
Derfor hjælper hun ofte klubben med at lægge billeder op på de sociale medier når ting sker i klubben, så alt content er aktuelt når det bliver lagt op. Charlotte går også ofte ‘Live’ på instagram eller Facebook, så folk kan følge med, hvad der helt præcist sker hos Love-to-dance og ikke mindst står hun klar med et stort smil til nye hun ikke kender.
Charlotte er af den overbevisning, at ihærdig for det man brænder for er godt tjent. Samtidig udbygger hun ikke blot klubbens medlemstal, men også sit eget personlige netværk til fremtidige ambassadør gerninger. Charlotte ser masser af muligheder som ambassadør og deler jævnligt opslag omkring prøvetræninger.
Senest tog hun kontakt til ‘Center for sundhed og forebyggelse’ i Odense kommune for også, at få dem til at dele Love-to-dance’s træninger, så det også kommer ud til andre relevante personer uden for hendes netværk.
Hvis man ikke gør noget – sker der heller ikke noget. Man bliver nødt til at være aktiv og følge med tiden for ikke at blive glemt i mængden.
Men det er ikke blot online og de sociale medier at Charlotte larmer på. Hun har nemlig også fået den fikse ide, at male skilte hele vejen fra byens lyskryds og ned mod hallen. En lidt mere traditionel markedsføring at føre, men som kan være med til at larme endnu mere omkring den lille danseklub. Dertil har hun fået lavet en del flyers som er blevet uddelt også.
Jeg valgte at blive ambassadør for Love-to-dance for at hjælpe klubben med at blive mere synlig og skaffe en masse nye medlemmer.
Charlotte er et pragteksemplar af en ambassadør og giver i den grad værdi til sin klub med de mange bedrifter hun har foretaget sig. Hun har lagt en masse tid og engagement i at være ambassadør og hun fortæller at det varierer meget om det er hver dag hun gør nogle handlinger eller slet ikke nogen. Ideen med at være ambassadør for sin klub, er at det er meget fleksibelt og kun behøver den tid du har til det.
“Jeg valgte at blive ambassadør for Love-to-dance for at hjælpe klubben med at blive mere synlig og skaffe en masse nye medlemmer. Klubben har de seneste par år haft faldende medlemstal og mange kender ikke til vores fantastiske danseklub. Som ambassadør kan jeg være med til at sprede budskabet om klubbens træninger på blandt andet min egen facebookprofil, på instagram og andre sociale platforme. Jeg har blandt andet lavet en takeover på instagram profilen ‘Mit Odense’, hvor jeg kom ud til over 13.000 følgere. Derudover husker jeg at tage en masse billeder og videoer af træningerne, som kan bruges til både min egen og klubbens profiler.” – fortæller Charlotte
Bliv selv ambassadør for din klub – find den her!