Det er vigtigt at idrætsforeningerne ikke undervurderer den økonomiske betydning af et nyt medlem. Værdien er nemlig væsentlig højere end de fleste tror.
Når du skal skaffe nye medlemmer til din idrætsforening er det vigtigt at vide hvor meget din forening “tjener” på et nyt medlem. Ved at kende dette tal, kan du nemlig sikre dig at omkostningerne ved at rekruttere nye medlemmer ikke overstiger indtjeningen.
Den store værdi ligger i at et medlemskab ofte varer i flere år. Det betyder at værdien af et nyt medlem ikke kun udgøres af den første kontingentbetaling, men af summen af kontingentbetalinger.
Motivu har lavet en undersøgelse der viser at værdien af et nyt medlem i en gns. idrætsforening er 4.000 kr. Et gennemsnitligt medlemskab varer i 4 år og koster 1.000 kr. pr. år.
Men der er store forskelle mellem idrætsforeninger og derfor bør du kende jeres eget unikke nøgletal. Så ved du nemlig præcis hvor meget du kan tillade dig at bruge på at rekruttere nye medlemmer. Vil du kende værdien samt rekrutteringsomkostningerne af et nyt medlem i din forening?
Tag testen her: Værdiberegner
Husk også at være opmærksom på om rekrutteringen af nye medlemmer vil medføre en ekstra omkostning for klubben. Hvis det nye medlem kommer ind på et eksisterende hold, hvor der er ledig kapacitet, bør du nemlig ikke trække omkostningerne fra. I dette tilfælde vil det nye medlem blot skabe en mer-indtægt, men ikke en mer-udgift.
Related posts
2 Comments
Comments are closed.
[…] det virker. Fitnesskæderne ved nemlig præcist hvad det koster at rekruttere et nyt medlem, samt hvad værdien af et nyt medlem er. Derfor poster de hvert år mange millioner i markedsføring, da indtægterne fra de nye medlemmer […]
[…] Motivu har regnet på økonomiem i rekrutteringen. […]